IB dasturi: to’g’ri qaror qabul qilish uchun bilishingiz kerak bo’lgan hamma narsa

ib-программа-все-что-нужно-знать

XXI asrning jadal rivojlanayotgan dunyosida bolalarni kelajakdagi muammolarga tayyorlashda ta’lim hal qiluvchi rol o’ynaydi. Xalqaro bakalavr dasturi (IB) – bu 21-asrning yuqori akademik qat’iyligi va ko’nikmalarini rivojlantirishga yo’naltirilganligi bilan butun dunyoda tan olingan o’rta ta’lim dasturi.

1968 yilda tashkil etilgan IB dasturi 3 yoshdan 19 yoshgacha bo’lgan o’quvchilar uchun uchta keng qamrovli ta’lim dasturidan foydalangan holda yuqori sifatli xalqaro ta’limni taklif etadi. Ushbu dastur uzluksiz o’rganishni ta’minlaydi, o’quvchilarning hayoti va ta’limining turli jabhalarida rivojlanishiga yordam beradi. IB talabalarga mavzularni chuqur tushunish, tanqidiy fikrlash va madaniyatlararo tushunishni ta’minlash, ularni global jamiyatda muvaffaqiyatli moslashish va muvaffaqiyatga erishishga tayyorlashni maqsad qilib qo’ygan. Ib dasturining asosi Bildung falsafasi bo’lib, u shaxsning yaxlit rivojlanishi muhimligini ta’kidlaydi.

IB dasturi quyidagilarga qaratilgan:

  • Tanqidiy fikrlashni rivojlantirish: talabalar mustaqil fikrlashni, ma’lumotlarni tahlil qilishni va o’z fikrlarini shakllantirishni o’rganadilar.
  • Muloqot qobiliyatlari: talabalar og’zaki va yozma muloqot ko’nikmalarini hamda jamoaviy ko’nikmalarni rivojlantiradilar.
  • Tadqiqot faoliyati: talabalar mustaqil ravishda tadqiqot olib borishni, ma’lumot to’plashni va tahlil qilishni va natijalarini taqdim etishni o’rganadilar.
  • Madaniyatlararo xabardorlik: talabalar turli madaniyatlarni tushunishni rivojlantiradilar va farqlarni hurmat qilishni o’rganadilar.

IB dasturi:

Xalqaro bakalavriat dasturi (IB) 3 yoshdan 19 yoshgacha bo’lgan bolalar uchun uchta o’quv dasturini taklif etadi:

  • Yoshi: 3-12 yosh
  • Fokus: o’yin va tadqiqot faoliyatiga asoslangan boshlang’ich ta’lim.
  • Maqsad: qiziquvchanlik, ijodkorlik, aloqa va muammolarni hal qilish ko’nikmalarini rivojlantirish.
  • Yoshi: 11-16 yosh
  • Fokus: fanlararo aloqalar va loyihalarni o’qitishga asoslangan o’rta ta’lim.
  • Maqsad: tanqidiy fikrlash, tadqiqot qobiliyatlari, madaniyatlararo xabardorlik va mas’uliyatni rivojlantirish.
  • Yoshi: 16-19 yosh
  • Fokus: o’rta maktab, universitetga tayyorgarlik.
  • Maqsad: universitetda muvaffaqiyatli o’qish va keyingi martaba uchun zarur bo’lgan XXI asr ko’nikmalarini rivojlantirish.

Har bir dastur doirasida bir nechta qiyinchilik darajalari mavjud:

  • Standart daraja (SL): bu daraja o’rta maktab kurslariga o’xshash asosiy ta’lim darajasini ifodalaydi. Talabalar materialni yaxshi tushunish uchun mavzularni etarlicha chuqur o’rganadilar, ammo asosiy tushunchalarga e’tibor berishadi va amaliy vaziyatlarda bilimlarni qo’llashadi.

  • Yuqori daraja (HL): ushbu daraja universitet ta’limining birinchi kursi bilan taqqoslanadigan yuqori darajadagi o’qishni anglatadi. Talabalar mavzularni chuqurroq va batafsilroq o’rganadilar, odatda ko’proq materiallar va qiyinroq topshiriqlar bilan. Ushbu daraja mavzuni chuqurroq tushunishga qiziqqan yoki uni keyingi ta’lim va martaba ambitsiyalari bilan bog’lashni rejalashtirganlar uchun mo’ljallangan.

Ushbu ikki daraja talabalarga o’rganilayotgan fanlarning chuqurligi va kengligi darajasini ularning qiziqishlari, qobiliyatlari va kelajakdagi maqsadlariga qarab tanlash imkonini beradi.

IB dasturida talabalar oltita fan guruhidan mavzularni tanlash imkoniyatiga ega:

  1. Til: talabalar uchta variantdan birini tanlaydilar: birinchi til (ona yoki asosiy), ikkinchi til (yoki qo’shimcha til, ko’pincha chet tili) yoki AB initio tili – yangi tilni noldan o’rganish.

  2. Ijtimoiy fanlar: ushbu guruhda talabalar tarix, iqtisodiyot, biznes va menejment, psixologiya, sotsiologiya va global tadqiqotlar kabi ijtimoiy hodisalar va jarayonlarni o’rganish bilan bog’liq fanlarni tanlaydilar.

  3. Tabiiy fanlar: ushbu guruh biologiya, kimyo, fizika, dizayn va texnologiya, shuningdek, informatika va tizimlar kabi tabiiy fanlar va texnologiyalar bilan bog’liq fanlarni o’z ichiga oladi.

  4. Matematika: talabalar o’zlarining qobiliyatlari va qiziqishlariga mos keladigan matematikaning qiyinchilik darajasini tanlaydilar: matematikaning standart darajasi yoki qo’shimcha kurs bilan matematika.

  5. Gumanitar fanlar: ushbu guruhda talabalar ingliz adabiyoti, boshqa adabiyotlar, san’at, musiqa va teatr kabi gumanitar fanlar va san’at bilan bog’liq fanlarni tanlaydilar.

IB dasturida talabalar uchta majburiy komponentni ham bajarishlari kerak:

Xalqaro IB dasturi nafaqat talabalarga o’quv fanlari to’g’risida chuqur tushuncha beradi, balki shaxsning har tomonlama rivojlanishiga yordam beradigan uchta majburiy komponentni o’z ichiga oladi:

  • Kengaytirilgan insho (EE): ushbu komponent mustaqil tadqiqot bo’lib, uning doirasida talabalar 4000 so’zdan iborat insho yozadilar. Bu talabalar uchun o’zlarining tahliliy va tadqiqot qobiliyatlarini namoyish etish, qiziqish mavzusiga chuqurroq kirib borish va tadqiqot natijalarini yozma ravishda taqdim etish uchun noyob imkoniyatdir.
  • Bilish nazariyasi (TOK): Ushbu fanlararo kurs bilimlarning mohiyatini o’rganishga qaratilgan. Talabalar dunyoni bilishning turli usullarini tahlil qiladilar, turli nuqtai nazarlarni tanqidiy ko’rib chiqadilar va tanqidiy fikrlash qobiliyatini rivojlantiradilar. TOK talabalarga bilimlarning mohiyatini va uning jamiyatga ta’sirini yaxshiroq tushunishga yordam beradi.
  • Ijodkorlik, faollik, xizmat (CAS): Ushbu komponent talabalarning turli ijodiy, sport va ko’ngillilar loyihalarida ishtirok etishini o’z ichiga oladi. CAS etakchilik, o’z-o’zini tarbiyalash va ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantirishga yordam beradi. Talabalar o’z iste’dodlarini namoyish etish, faol faoliyatini diversifikatsiya qilish va jamiyatga hissa qo’shish imkoniyatiga ega.

IB dasturi – o’quvchilarga o’zlarining qiziqishlari va qobiliyatlariga qarab mavzular va qiyinchilik darajalarini tanlashga imkon beradigan moslashuvchan o’quv dasturidir.

Ib dasturining afzalliklari:

ib-программа

XXI asrning jadal rivojlanayotgan dunyosida bolalarni kelajakdagi muammolarga tayyorlashda ta’lim hal qiluvchi rol o’ynaydi. Xalqaro bakalavr dasturi (IB) – bu 21-asrning yuqori akademik qat’iyligi va ko’nikmalarini rivojlantirishga yo’naltirilganligi bilan butun dunyoda tan olingan o’rta ta’lim dasturi. IB dasturi uni boshqa o’quv dasturlaridan ajratib turadigan bir qator noyob imtiyozlarni taqdim etadi:

XXI asr ko'nikmalarini rivojlantirish:

  • Tanqidiy fikrlash: talabalar mustaqil fikrlashni, ma’lumotlarni tahlil qilishni, o’z fikrlarini shakllantirishni va o’z nuqtai nazarlarini asoslashni o’rganadilar.
  • Aloqa: talabalar og’zaki va yozma muloqot ko’nikmalarini, shuningdek, jamoaviy ko’nikmalarni rivojlantiradilar.
  • Muammoni hal qilish: talabalar qiyin muammolarni hal qilishni, ijodiy echimlarni topishni va yangi sharoitlarga moslashishni o’rganadilar.
  • Tadqiqot faoliyati: talabalar mustaqil ravishda tadqiqot olib borishni, ma’lumot to’plashni va tahlil qilishni va natijalarini taqdim etishni o’rganadilar.

Global yo'nalish:

  • Madaniyatlararo tushunish: talabalar turli madaniyatlarni o’rganadilar, farqlarni hurmat qilishni o’rganadilar va madaniyatlararo aloqa ko’nikmalarini rivojlantiradilar.
  • Global fikrlash: talabalar global miqyosda o’ylashni, mahalliy va global muammolar o’rtasidagi munosabatni tushunishni va ushbu muammolarga echim izlashni o’rganadilar.
  • Dunyo oldida javobgarlik: talabalar dunyo oldida mas’uliyat hissini rivojlantiradilar va faol fuqaro bo’lishni o’rganadilar.

Universitetga tayyorgarlik:

  • Yuqori akademik obro’: ib diplomi butun dunyo universitetlari tomonidan yuqori baholanadi.
  • XXI asr ko’nikmalari: ib dasturi rivojlantiradigan ko’nikmalar universitetlarda va keyinchalik mehnat bozorida talabga ega.
  • Imkoniyatlarning keng doirasi: ib dastur bitiruvchilari dunyoning eng yaxshi universitetlariga kirish va har qanday mutaxassislikni tanlash imkoniyatiga ega.

Shaxsiy o'sish:

  • O’ziga ishonch: ib dastur talabalari maqsadlarni belgilashni, ularga erishishni va o’z kuchlariga ishonishni o’rganadilar.
  • Mustaqillik: talabalar mustaqil ishlash, o’zini o’zi tashkil etish va vaqtni boshqarish ko’nikmalarini rivojlantiradilar.
  • Etakchilik fazilatlari: ib dastur talabalari jamoada ishlashni, qaror qabul qilishni va o’z harakatlari uchun javobgar bo’lishni o’rganadilar.

IB dasturini tugatgandan so'ng, bolangiz quyidagilarni oladi:

1. Xalqaro tan olingan diplom:

Ib diplomi butun dunyo universitetlari tomonidan yuqori baholanadigan nufuzli hujjatdir. Bu eng yaxshi universitetlarga eshiklarni ochadi va kerakli mutaxassislikka kirish imkoniyatlarini kengaytiradi. Ib diplom-bu sizning farzandingiz qat’iy akademik standartlarga asoslangan yuqori sifatli ta’lim olganligidan dalolat beradi.

2. XXI asr ko’nikmalari:

IB dasturi bolalarga XXI asrda har qanday faoliyat sohasida muvaffaqiyat qozonish uchun zarur bo’lgan ko’nikmalarni o’rgatadi. Tanqidiy fikrlash, aloqa, muammolarni hal qilish, jamoaviy ish, tadqiqot faoliyati – bu sizning farzandingiz IB dasturi orqali o’rganadigan ko’nikmalarning bir nechtasi. Ushbu ko’nikmalar unga yangi sharoitlarga moslashishga, qaror qabul qilishga, jamoada ishlashga va maqsadlariga erishishga yordam beradi.

3. Keng dunyoqarash va dunyoni chuqur anglash:

IB dasturi bolalarni dunyoga turli tomonlardan qarashga o’rgatadi. Ular turli madaniyatlar, tillar, fanlarni o’rganadilar, global fikrlashni o’rganadilar va mahalliy va global muammolar o’rtasidagi munosabatni tushunadilar. Bu ularning dunyoqarashini kengaytiradi va ularni yanada ko’p qirrali shaxslarga aylantiradi.

4. Etakchilik fazilatlari va o’ziga ishonch:

IB dasturi bolalarni etakchi bo’lishga o’rgatadi. Ular jamoada ishlashni, qaror qabul qilishni, xatti-harakatlari uchun javobgar bo’lishni, o’z nuqtai nazarini himoya qilishni o’rganadilar. O’quv jarayonida ular o’ziga ishonch, mustaqillik va stressga chidamlilikni rivojlantiradilar.

окончив-ib-программу-ваш-ребенок-получит
Хочу в «Oxbridge»
Оставьте заявку на получение бесплатной консультации. Наш менеджер подробно расскажет вам о нашей школе
Последние статьи

Оставить заявку на поступление

Qabul qilish uchun ariza qoldiring