Natalya Aleksandrovna bilan Oxbridge International School bolalar bog’chasi haqida intervyu

о-детском-саде-oxbridge-international-school

Bugun Oxbridge International School bolalar bog’chasi haqida bolalar bog’chasi mudiri Natalya Aleksandrovna Dmitrienko aytib beradi.

Natalya Aleksandrovna, ayting-chi, siz necha yil bolalar bog’chasida menejer bo’lib ishladingiz? Bolalarni tarbiyalashda zamonaviylik haqiqatida nima o’zgaradi?

Men 35 yildan ortiq bolalar bog’chasida ishlayman. Har yili bolalarni tarbiyalashda sezilarli o’zgarishlar yuz beradi. 30 yil oldin texnik rivojlanish darajasi hozirgi bilan taqqoslanmagan edi. Texnologiya inson hayotiga tug’ilishdan boshlab kiradi, bu uning rivojlanishiga ta’sir qilishi mumkin. Bundan tashqari, ikkala ota-ona ham uydan tashqarida ishlaydigan oilalar soni ko’paymoqda, bu bolalarga sifatli g’amxo’rlik qilish, xavfsiz va rivojlanayotgan muhitni yaratish muhimligini ta’kidlaydi.

Natalya Aleksandrovna, bolalar bog’chasida bolalarni parvarish qilish qanday ta’minlanishini, shu jumladan kun davomida gigiena, xavfsizlik va bolalarni nazorat qilish masalalarini aytib bering.

Oxbridge International School bolalar bog’chasida bolalarni parvarish qilish har bir bolaning farovonligi, xavfsizligi va rivojlanishiga ustuvor ahamiyat beradigan yaxlit yondashuv asosida amalga oshiriladi. Odatda bolalarni parvarish qilish, har bir bolaning gigienasi va xavfsizligi masalalari quyidagicha amalga oshiriladi.

Bizning bog’imiz bolalar uchun sog’lom muhitni ta’minlash uchun yuqori tozalik standartlariga rioya qiladi. Bunga har kuni o’tkaziladigan xonalar, o’yinchoqlar va jihozlarni har tomonlama tozalash va dezinfeksiya qilish kiradi. Bundan tashqari, biz bolalar yangi narsalarni sinab ko’radigan va mustaqil bo’lishni o’rganadigan muhit yaratishga intilamiz. Bolalar gigienaning asosiy qoidalari bilan tanishadilar va o’z-o’ziga xizmat ko’rsatish ko’nikmalarini rivojlantiradilar.

Biz baxtsiz hodisalar va jarohatlarning oldini olish uchun qat’iy xavfsizlik qoidalariga amal qilamiz. Bolalar bog’chasi hududida ikkita nazorat punkti mavjud bo’lib, u erda kun bo’yi bolalar bog’chasiga xavfsiz tashrif buyurishni ta’minlaydigan ikkita malakali qo’riqchi mavjud. Uyda ham, tashqarida ham o’yin markazlari xavfsizlik talablariga to’liq javob beradi va bolalar bog’chasi hududida ochiq o’yinlarni o’tkazish imkoniyatini yaratadi. Xatarlarni kamaytirish va ularning xavfsizligini ta’minlash uchun bolalar doimiy ravishda o’qituvchilarning nazorati ostida.

Oxbridge International School-da malakali va tajribali o’qituvchilar mavjud bo’lib, ular bolani rivojlantirish va tarbiyalashda doimiy ta’lim olishadi. O’qituvchilar kun bo’yi bolalar bilan vizual va eshitish aloqalarini doimiy ravishda saqlab turishadi, ular bilan mashg’ulotlar, o’yinlar, yurish va ovqatlanish paytida faol aloqada bo’lishadi. Tuzilgan jadval bolalarning farovonligini ta’minlashga yordam beradi, shuningdek, tashvish darajasi pasayadigan xavfsiz psixologik muhitni yaratadi, chunki har bir bola kun davomida nima kutishini biladi.

о-детском-саде

Endi maktabgacha yoshdagi bolalarni o’qitish va rivojlantirishning ko’plab usullari mavjud, bu Oxbridge bolalar bog’chasida qanday sodir bo’lishini ayting, chunki ota-onalar bolalar bog’chasida o’tkaziladigan o’qitish usullari va dasturlari, o’quv mashg’ulotlari, o’yinlar va tadbirlar haqida bilishni xohlashadi.

Oxbridge International School bolalar bog’chasida maktabgacha yoshdagi bolalarni o’qitish va rivojlantirishga qaratilgan dastur va yondashuv nafaqat ta’lim sohasida, balki dunyoqarashni rivojlantirishda ham yaxlit va boyituvchi o’quv jarayonini ta’minlash uchun puxta ishlab chiqilgan. Ishda biz rivojlanish xususiyatlarini hisobga oladigan va yosh bolalarning ehtiyojlari va qobiliyatlariga moslashtirilgan usullardan foydalanamiz. Bunga bolalar amaliy tajriba, o’ynoqi o’rganish va atrof-muhitga kelish orqali eng yaxshi o’rganishlarini tan olish kiradi.

Biz turli xil ta’lim tushunchalari va yondashuvlarini o’z ichiga olgan maxsus rivojlanish dasturlarini taklif etamiz. Bolalar bilan ishlashda Mariya Montessori metodikasi, Reggio Emilia metodologiyasi, Singapur o’qitish metodikasi, TRIZ nazariyasi elementlari, tadqiqot va loyiha texnologiyalari, sog’liqni saqlash usullari, o’yin mashg’ulotlari va boshqalar kabi pedagogik texnologiyalardan foydalaniladi. Ushbu o’quv dasturlari bolalar tomonidan boshqariladigan ta’lim, individual ta’lim va san’at, musiqa va jismoniy faoliyatni ta’lim jarayoniga integratsiyalashga qaratilgan. Shuningdek, biz bolaning o’sishi va ta’limining turli jihatlariga qaratilgan turli xil rivojlanish faoliyatidan foydalanamiz. Ular quyidagilarni o’z ichiga oladi:

  • Til o’rganish va savodxonlik: nutq, o’qish va yozish ko’nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan tadbirlar.
  • Elementar matematik tasavvurlar: tushunchalar, miqdor va hisoblash, kattalik, geometrik shakllar, makon va vaqtga yo’naltirish, saralash va naqshlar bilan tanishadigan amaliy mashg’ulotlar.
  • Ilm-fan va tabiatni o’rganish: tajribalar-qiziquvchanlikni rivojlantirishga yordam beradigan tajribalar, kuzatuvlar va ochiq havoda o’tkaziladigan tadbirlar.
  • Ijodkorlik: vizual faoliyat, musiqa, raqs va aktyorlik orqali o’zini namoyon qilish imkoniyatlari.
  • Ijtimoiy va hissiy rivojlanish: guruh mashg’ulotlari, rolli o’yinlar, suhbatlar, badiiy adabiyot bilan tanishish empatiya, hamkorlik va o’zini o’zi boshqarishni rivojlantirishga yordam beradi.
  • Jismoniy rivojlanish: jismoniy tarbiya, suzish, futbol, gimnastika, qo’l jangi va shaxmat.

Biz bolalarning qiziqishlariga ta’sir qiladigan va qiziqarli va interaktiv tarzda o’rganishni rag’batlantiradigan turli xil o’yinlar va tadbirlardan foydalanamiz. Ular quyidagilarni o’z ichiga oladi:

  • Sensorli o’yinlar: teginish, ko’rish, tovush, hid va ta’m orqali hislarni rag’batlantiradigan harakatlar.
  • Nozik va qo’pol motorli ko’nikmalarni rivojlantirish: muvofiqlashtirish, muvozanat va epchillikni rivojlantiradigan o’yinlar va mashqlar.
  • Ochiq o’yinlar: ochiq o’yin maydonchalarida jismoniy faollik, tadqiqot va ijtimoiy o’zaro ta’sir qilish imkoniyatlari.
  • Psixologik o’yinlar: tasavvur, ijodkorlik, hissiy aql va ijtimoiy ko’nikmalarni rivojlantiradigan vaziyat o’yinlari.
  • Guruh, jamoaviy o’yinlar: hamkorlik, hamkorlik va muammolarni hal qilishga yordam beradigan jamoaviy o’yinlar va jamoaviy tadbirlar.
  • Tadbirlar: ekskursiyalar, ko’rgazmalar, yarmarkalar, bayramlar, festivallar, kontsertlar, tanlovlar, hissiy idrokni shakllantirish, estetik madaniyatni rivojlantirish maqsadida o’tkaziladi.

Tarbiyachilar bolalar bilan muloqot qilish va o’rganishni rivojlantirish uchun yoshga mos aloqa usullaridan foydalanadilar. Ular bolalarni mazmunli suhbatlarga jalb qilishadi, ularni tinglashadi. Ko’rgazmali qurollar, hikoyalar, musiqa va o’yinlar aloqani yaxshilash va bolalarning qiziqishi va tasavvurini rivojlantiradigan qiziqarli o’quv jarayonini yaratish uchun ishlatiladi.

в-детском-саду-oxbridge

Iltimos, o’qituvchilarning malakasi, ular bilan munosabatlar, ota-onalar bilan fikr-mulohazalar va bolalar bilan muloqot haqida bizga xabar bering. Bir guruhdagi bolalar va kattalarning nisbati haqida bilish qiziq. (bu erda kun davomida bir guruhda ishlaydigan har bir kishi haqida yozing, ularni hisoblang. Masalan, 24 bolaga 6 kattalar to’g’ri keladi)

Biz bolaning sifatli, uyg’un va xavfsiz rivojlanishini ta’minlash uchun barcha sharoitlarni ta’minlashga intilamiz. Xodimlarning malakasi bu masalada asosiy pozitsiyalardan biridir.

O’qituvchilar oliy pedagogik ma’lumotga, shuningdek maktabgacha ta’lim va bolani rivojlantirish sohasida sertifikatlarga ega. Barcha o’qituvchilar ta’lim tashkilotlarida maktabgacha yoshdagi bolalar bilan ishlash tajribasiga ega. Ular pedagogika, bolalar psixologiyasi, o’quv dasturlarini ishlab chiqish va bolalar jamoasini boshqarish bo’yicha puxta tayyorgarlikdan o’tadilar.

Biz o’qituvchilarni maktabgacha ta’lim sohasidagi so’nggi tadqiqotlar va ilg’or xalqaro amaliyotlardan xabardor qilish uchun uzluksiz malaka oshirish uchun sharoit yaratamiz.

O’qituvchilar har bir guruhda bolalar o’zlarini qulay his qiladigan, shuningdek, o’zlarining qadr-qimmati, hurmati va g’amxo’rligini his qiladigan qulay muhit yaratishga intilishadi.Ular har bir bolaning o’ziga xos kuchli tomonlari, qiziqishlari va yutuqlarini nishonlaydilar, shu bilan birga egalik va o’ziga ishonch hissini rivojlantiradilar.

Shuningdek, biz bolalar rivojlanishini qo’llab-quvvatlash uchun hamkorlik aloqalarini o’rnatishga va ota-onalar bilan hamkorlikni o’rnatishga intilamiz.

Ota-onalarga bolalarning muvaffaqiyati, tajribasi va ehtiyojlari haqida xabar beradigan muhitni yaratish. Har bir o’qituvchi ota-onalarga fikr bildirishga harakat qiladi, shunda har bir jarayonning rivojlanishi va ishlashi natijasi ko’rinadi, muntazam yangilanishlar, axborot xabarlari, video va foto hisobotlar, ota-onalar uchrashuvlari orqali ota-onalar bilan ochiq aloqa kanallarini yaratadi. Ota-onalar pedagogik jarayonda ishtirok etadigan tadbirlar muntazam ravishda o’tkaziladi. Ota-onalarning hissasi va ishtiroki nafaqat ma’lum bir bola bilan ishlashda, balki bolalar bog’chasi o’quv dasturi, tadbirlari va siyosatini ishlab chiqishda ham qadrlanadi va hisobga olinadi.

Oxbridge International School bolalar bog’chasida 4 nafar bolaga 1 nafar bolalar bog’chasi xodimi, shu jumladan tarbiyachi, tor profilli pedagoglar, murabbiylar, to’garaklar va assistentlar, shuningdek xizmat ko’rsatuvchi xodimlar to’g’ri keladi. Bu har bir bolaning ehtiyojlarini yaxshiroq qondirish, konstruktiv o’zaro munosabatlarni rivojlantirish va xavfsiz va qo’llab-quvvatlovchi o’quv muhitini ta’minlash imkonini beradi.

атмосфера-в-детском-саду

Ota-onalar odatda bolalar bog’chasidagi muhit va muhitga, shu jumladan bolalarning bir-biri bilan o’zaro munosabatlariga, nizolarni hal qilishga yondashishga, tarbiyaga va boshqalarga qiziqishadi.

Biz ijobiy va inklyuziv muhitni yaratamiz, unda bolalar bir-biri bilan hurmatli munosabatda bo’lishga, hamkorlik qilishga va hamdard bo’lishga da’vat etiladi.

Tarbiyachilar bolalarga ijtimoiylashuv, jamoaviy ish va do’stlikni mustahkamlash orqali guruh tadbirlarida, hamkorlikdagi loyihalarda va erkin o’yinlarda qatnashish imkoniyatini beradi.

Bolalarga sog’lom munosabatlar uchun zamin yaratadigan, birgalikda harakat qilish, bir-birining chegaralarini hurmat qilish, nizolarni hal qilish va hamdardlik, his-tuyg’ularini boshqarish kabi asosiy ijtimoiy ko’nikmalarni o’rgatishga alohida e’tibor beriladi. Bolalar o’z his-tuyg’ularini ifoda etishga, qarorlar qabul qilishga va kerak bo’lganda kattalardan yordam so’rashga da’vat etiladi.

Endi ogohlantirish va fikr-mulohaza tizimi haqida bizga xabar bering. Ota-onalar, shuningdek, bolalar bog’chasi va oila o’rtasidagi aloqa qanday tashkil etilganligini, qanday aloqa kanallari mavjudligini, o’zgarishlar haqida qanday ma’lumot berishini va boshqalarni bilishni xohlashadi.

Birgalikdagi faoliyat davomida ota-onalar savollar berish, fikr-mulohazalar bildirish va yuzaga kelishi mumkin bo’lgan muammolarni muhokama qilish imkoniyatiga ega. O’qituvchilar va ota-onalarning o’zaro munosabatlari ota-onalarga farzandining uyda o’qishi va rivojlanishini qo’llab-quvvatlash uchun qimmatli ma’lumotlar, manbalar va strategiyalarni olishga yordam beradi. Biz ota-onalarga bolalar bog’chasi ishida fikr-mulohazalar, savollar berish va tilaklar bildirish uchun ko’plab kanallarni taqdim etamiz. Ko’pincha bu yuzma-yuz uchrashuvlar va telefon qo’ng’iroqlari, ota-onalar elektron pochta yoki takliflar qutisidan ham foydalanishlari mumkin.

Umuman olganda, biz bolalarning ta’lim va rivojlanishini qo’llab-quvvatlashda mustahkam hamkorlikni mustahkamlash uchun o’qituvchi va ota-onalar o’rtasidagi shaffof, o’z vaqtida va ikki tomonlama muloqotga ustuvor ahamiyat beramiz. Muntazam yangilanishlar, fikr-mulohazalar va hamkorlik imkoniyatlarini taqdim etish orqali Oxbridge oilalar o’zlarini xabardor, pedagogik jarayonga jalb qilingan va qimmatli his qiladigan qulay hamjamiyatni yaratadi.

Va endi eng qiziqarli savol. Oxbridge International School bolalar bog’chasi va boshqa bolalar bog’chalari o’rtasidagi farq nima?

  • Oxbridge International School bolalar bog’chasi butun dunyo bo’ylab eng yaxshi tajribalarni birlashtirgan xalqaro bolalarni rivojlantirish dasturiga amal qiladi. Ushbu dastur global istiqbolni ta’minlaydi va bolalarni hayotning barcha sohalarida muvaffaqiyatga tayyorlaydi.
  • Bolalar bog’chasi ikki tilli ta’lim dasturini taklif etadi, unga ko’ra bolalar yoshligidan ingliz tilida o’qitish muhitini o’zlashtiradilar. Ushbu ikki tilli yondashuv til ko’nikmalarini va madaniy kompetentsiyani rivojlantirishga yordam beradi.
  • Bolalar bog’chasi bolalarni o’qitish va har tomonlama rivojlantirish uchun mo’ljallangan eng zamonaviy uskunalar va resurslar bilan jihozlangan. Bunga keng jihozlangan guruh xonalari, ochiq o’yin maydonchalari, sport stadionlari, ikkita basseyn va eng muhimi, bola hukm va xatolardan qo’rqmasligi, yangi narsalarni sinab ko’rishi va o’z imkoniyatlarini ochishi mumkin bo’lgan muhit kiradi.
  • Biz har bir bolaning intellektual, ijtimoiy, hissiy va jismoniy rivojlanishiga e’tibor qaratgan holda ta’limga yaxlit yondashuvni qo’llaymiz. O’quv dasturi akademik ta’lim, ijodiy ifoda va barkamol shaxsni tarbiyalashga qaratilgan tadbirlarni o’z ichiga oladi.
  • Bolalar bog’chasi ota-onalarning ishtirokini qadrlaydi va oilalar bilan ochiq aloqa kanallarini saqlaydi. Ota-onalar farzandlarini muntazam yangilanishlar, ota-onalar uchrashuvlari va ko’ngillilar imkoniyatlari orqali o’qitishda ishtirok etishga da’vat etiladi.

Qo’shimcha ma’lumotni bizning blogimizda topishingiz mumkin

все-о-детском-саде
Хочу в «Oxbridge»
Оставьте заявку на получение бесплатной консультации. Наш менеджер подробно расскажет вам о нашей школе
Последние статьи

Оставить заявку на поступление

Qabul qilish uchun ariza qoldiring